Oras
Oras on merkittävä keittiö- ja kylpyhuonehanojen kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Jokainen teknologinen yksityiskohta tuotteissa on suunniteltu edistämään veden ja energian tehokasta käyttöä. Oraksen visiona on tulla elektronisten hanamarkkinoiden todelliseksi omistajaksi Euroopassa.
Yhteistyössä palvelukehitystä sekä vaativia teknisiä ratkaisua
Mediasignal Group on tehnyt yhteistyötä Oraksen kanssa jo yli vuosikymmenen. Tänä aikana on syntynyt monia erilaisia digitaalisia ratkaisuja. Viime vuonna julkaistiin uusi ja järjestyksessään jo toinen verkkopalvelu TYPO3-alustalle. Mediasignal vastasi sivuston toteutuksesta.
Oras uudisti brändi-ilmeensä vuonna 2019. Samalla sekä kansainväliseen käyttöön suunnitellut verkkosivut että Hansa-brändin sivut uudistettiin.
– Keski-Euroopassa yleinen TYPO3-julkaisujärjestelmä oli aluksi vain Hansa-brändin käytössä, mutta valitsimme sen myöhemmin verkkopalvelun alustaksi myös Orakselle. Mediasignal valikoitui tekijäksi, koska heillä on paras TYPO3-osaaminen Suomessa. Viime vuoden uudistuksessa he vastasivat ensimmäistä kertaa myös Hansa-brändin verkkopalvelun rakenteesta ja arkkitehtuurista. Kokonaisuus on nyt selkeästi hallittavampi, toteaa Samuli Holmala, Oras Group Digital Marketing Specialist.
Moninaiset tarpeet 18 kielellä
”Mediasignalilla on paras TYPO3-julkaisujärjestelmän osaaminen Suomessa. Viime vuoden uudistuksessa he vastasivat brändiemme verkkopalvelujen rakenteesta ja arkkitehtuurista. Kokonaisuus on nyt selkeästi hallittavampi.
Kansainvälisen käyttäjäkohderyhmämme tarpeet ovat moninaiset ja sivut ovat yhteensä 18 kielellä, jolloin mikään toteutus ei ole yksinkertainen. Silloin tarvitaan myös kumppanilta joustavuutta ja sitä Mediasignalilta löytyy”.
Samuli Holmala, Group Digital Marketing, Oras Oy
Käyttäjäkokemuksen optimointia
Oraksen sivustolla käyvät tuotetietoa hakemassa muiden muassa putkimiehet, arkkitehdit ja loppukäyttäjät. Konseptoinnissa haluttiin ottaa huomioon käyttäjäkokemuksen optimointi ja löytää tapa tuottaa mielekästä sisältöä ilman, että kävijöitä rajataan tai ohjataan liikaa.
– Sivuston käytettävyyttä parantavat monet eri asiat. Esimerkiksi asiakaspalvelumme hyötyy niin sanotusta Static Link -toiminnosta. Eli jos tuoteasennusohje vaihtuu, linkki pysyy aina samana, vaikka pohjana oleva tiedosto vaihtuisi, mikä nopeuttaa asiakasviestintää. Lisäksi sivuilta on mahdollista ladata ajantasainen kuvaus jokaisesta tuotteesta. Nämä tuotekortit säästävät merkittävästi Oraksen myyntihenkilöstön työaikaa, Holmala kiittää.
Palvelun kivijalkana integraatiot ja tuotedatan laatu
Toimivan palvelun kivijalka on tuotedatan laatu ja oikeat integraatiot tuoteinformaation hallintajärjestelmään (PIM). Oraksen verkkopalvelu toimii tiedonvälittäjänä eikä dataa enää päivitetä manuaalisesti eri paikkoihin.
– Oraksen verkkosivuprojekti oli meille monella tavalla mieluinen haaste. Kun kyseessä on kansainvälisesti toimiva yritys, jonka asiakkaille halutaan jakaa kattavasti ajantasaista tuotetietoa lähes kahdellakymmenellä kielellä, vaatii se koodaajilta osaamista ja kykyä löytää uusia ratkaisuja. Tuotejaotteluun on erityisesti panostettu ja sivuilla on hyödynnetty myös 3D-mallinnoksia, kertoo Mediasignalin toimitusjohtaja Marko Kujala.
Uuden verkkopalvelun päälle on rakennettu myös paljon erilaisia toiminnallisuuksia. Esimerkiksi asentajia varten on tehty mobiilisovellus, jonka avulla he lukevat tuotepakkauksessa olevan QR-koodin ja saavat sitä kautta asennusohjeet.
Yhteistyön saavutukset
2200+
tuotetta.
18
kieliversiota.
5
integraatiorajapintaa.