Asiakas
Kesla puunkorjuuliiketoiminta

Kesla Oyj on kansainvälinen, menestyvä metsäteknologian moniosaaja, jolla on neljä tehdasta Suomessa ja myyntiä yli 35 maahan.

Tuotedatasta automattisesti generoitavat myyntikäsikirjat ja datasheetit

Me Mediasignalilla tarjoamme asiakkaillemme tuotetiedonhallintaratkaisuja (PXM), jotka aidosti kehittävät yritysten liiketoimintaa. Asiantuntemuksemme ansiosta olemme päässeet kehittämään innovatiivisia ratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä hallitsemaan tuotetietojaan tehokkaammin ja vaikuttavammin.

Yksi viimeaikaisista PIM-projekteistamme on yhteistyöprojekti pörssiyhtiö Keslan kanssa. Kesla on metsäteknologian kehittämiseen, valmistukseen ja markkinointiin erikoistunut konepajakonserni, joka hallitsee puunkorjuun koko tuotantoketjun kannolta tehtaalle. Keslan tuotteisiin kuuluvat auto- ja teollisuusnosturit, hakkurit, harvesterikourat, metsäkonenosturit ja traktorin metsävarusteet – perävaunut ja kuormaimet.

Kesla tarvitsi PIM-ratkaisun, jonka avulla he voisivat luoda puunkorjuuliiketoiminnalle myyntikäsikirjoja ja datasheetejä automaattisesti tuotedatasta generoituen. Keslan tuotevalikoiman erityispiirre on modulaarisuus, monimuotoisuus ja lukumäärä.

Olimme innostuneita ottamaan haasteen vastaan ja kehittämään Keslan kanssa räätälöidyn PIM-ratkaisun, joka vastasi heidän erityistarpeitaan. Käytimme tämän projektin tietojen alustaratkaisuna Akeneo PIMiä tuotetiedon lähteenä ja datan rikastamona.

Aina tuoreimmat ja yhdenmukaiset tiedot

Teimme koko projektin ajan tiivistä yhteistyötä Keslan kanssa varmistaaksemme, että kehittämämme ratkaisu vastasi heidän odotuksiaan. Keslan viestintäpäällikkö Miia Tirkkonen kommentoi yhteistyömallista seuraavaa: ”Yhteistyö on ollut sujuvaa. Meidän ei tarvinnut itse osata rakentaa järjestelmää, vaan Mediasignalin ammattilaiset kävivät kanssamme läpi tuoterakenteita ja tietolähteitä ja onnistuivat meiltä saamiensa tietojen avulla rakentamaan oikeanlaisen tuotetiedon rakenteen.”

Lopputulokseen ollaan erittäin tyytyväisiä Keslalla. Miia Tirkkosen mukaan ratkaisu näyttää olevan juuri sellainen kuin pitääkin. ”Olemme saaneet ensimmäisiä kokemuksia PIM-tietojen käytöstä automaattisesti päivittyvistä tietolehdistä ja myyntioppaista ja kokemukset ovat olleet kaiken puolin hyviä.”

Mediasignalin tavoite on PIM-projekteissa tehdä alkuvaiheen määrittely niin tarkasti, että toteutusvaiheessa tuotetiedon jakelu julkaisukanaviin onnistuu saumattomasti ja että asiakkaan tarpeet täyttyivät koko projektin tavoitteen osalta.

Miia Tirkkonen oli vaikuttunut ongelmanratkaisukyvystämme ja toteaa: ”Projektin tavoitteena on ollut, että kaikissa materiaaleissamme on aina uusimmat, yhdenmukaiset tiedot ja että saamme päivitykset toimimaan automaattisesti. Aluksi epäröimme, koska ajattelimme, että meidän täytyy osata rakentaa PIM-järjestelmä itse, mutta roolimme luomisvaiheessa olikin yksinkertaisesti toimia tietolähteenä Mediasignalin ammattilaisille.”

PIM-järjestelmän hyödyntäminen laajenee

Tuotekokemuksen parantaminen Keslalla ei pääty tähän, vaan sitä tullaan laajentamaan myös muihin liiketoimintayksiköihin. ”Pilotoimme järjestelmää ensin yhden tuoteryhmän osalta ja odotamme pääsevämme jatkamaan projektia muiden tuoteryhmien osalta kenties vielä tämän vuoden aikana. Sen jälkeen pystymme laajentamaan PIM-järjestelmän hyödyntämistä esimerkiksi kotisivuilla, myyntityökalussa tai muussa vastaavassa”, Tirkkonen summaa.

Me Mediasignalissa olemme kiitollisia tavasta tehdä tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa, jotta voimme ymmärtää heidän tarpeensa ja kehittää juuri heille räätälöityjä ratkaisuja, jotka nimenomaan vastaavat heidän haasteisiin.

”Mediasignal on luotettava, ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani tarjoamaan kehittyneitä PIM-ratkaisuja. Emme epäröi suositella heitä mille tahansa yritykselle, joka etsii tuotetiedonhallintaan ratkaisua”, Keslan viestintäpäällikkö Miia Tirkkonen kiittelee.

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä ja keskustellaan tavoitteistasi.

Ota yhteyttä
Toni Pato-Oja

CEO | Entrepreneur | Digital Business
Mediasignal Group

CEO | Entrepreneur | Digital Business
Mediasignal Industrial Oy

Entrepreneur | Digital Business
Mediasignal Communications Oy

Entrepreneur
Mediasignal Nordic AS


Kun sinulla on tähtäimessä PIM-projekti, aloita tästä.

Ennen kuin itse PIM-kehitysprojekti kannattaa järjestelmätasolla startata, on suositeltavaa selvittää, miten lähteä oman yrityksen kanssa tuotetiedonhallinnan projektia toteuttamaan. Tilaa tästä sähköpostiisi tietopaketti tuotetiedonhallinnan esiselvitys- ja vaatimusmäärittelyvaiheeseen.