Tuotetiedon hallintaratkaisut

Hyvä asiakaskokemus pohjautuu erinomaiseen tuotekokemukseen. Tuotekokemuksen rakentaminen julkaisukanaviin vaatii taustalle rautaista tuotetiedon hallintaa.

Muutamme tuotetiedot kilpailukyvyksi

Tuotekokemus vaikuttaa koko palveluketjuun

Mediasignalin vahvuuksiin kuuluu erilaisten julkaisukanavien tuntemus ja toteutus. Valitsemme yhdessä sinun liiketoimintaasi palvelevat julkaisukanavat – esimerkiksi verkkopalvelut kuluttajille, sovellukset ammattilaisille, nopeat hakutyökalut, tarjouksien luontityökalut ja tuoteluettelot.

Pitkä kokemuksemme digitaalisten ratkaisujen palvelunkehityksestä tuo sinulle paljon etua – me suunnittelemme ja toteutamme PIM-järjestelmäsi jatkoksi minkä tahansa digitaalisen palvelun. Tarvittaessa integroimme halutut rajapinnat eri palveluihin, jotta saumaton tuotetiedon esitys tukee hyvän asiakaskokemuksen luontia.

Case: Automatisoitu tuotetiedonhallintaratkaisu (PIM) pörssiyhtiölle

Kesla tarvitsi PIM-ratkaisun, jonka avulla he voisivat luoda puunkorjuuliiketoiminnalle myyntikäsikirjoja ja datasheetejä automaattisesti tuotedatasta generoituen. Keslan tuotevalikoiman erityispiirre on modulaarisuus, monimuotoisuus ja lukumäärä.

Lue miten ratkaisimme haasteen

Tuotekokemuksen suunnittelu pähkinänkuoressa

Tuotekokemuksen suunnittelun perusvaiheet ovat nykytilanteen kartoitus ja liiketoimintaan perehtyminen, vahvan asiakasymmärryksen hankkiminen sekä liiketoiminnallisten tavoitteiden asettaminen.

Toteutusvaiheessa laadimme toimintasuunnitelman ja teemme tarvittavat tekniset määrittelyt muun muassa yhteyksistä muihin järjestelmiin sekä muodostamme loogiset ja monikanavaista käyttöä tukevat, skaalautuvat tuotemallit.

Tämä kaikki suunnitellaan aina juuri asiakkaan omaa liiketoimintaa tukevaksi, ainutlaatuiseksi tuotekokemukseksi.

Tuotedatan ylläpidon, päivittämisen ja koostamisen keskittäminen avaa uusia mahdollisuuksia myös tulevaisuuden jatkokehitykselle, joka varmistaa digitaalisten palveluiden pysymisen tuoreena ja kilpailukykyisinä.

Rakennetaan yhdessä brändiä vahvistava tuotekokemus (PXM)

Moni kamppailee hajallaan olevien sisältöjen ja tuotetietojen kanssa exceleissä, esitteissä ja verkkosivuilla.

Uusi maailma avautuu niin myynnille, markkinoinnille kuin tuotepäälliköillekin, kun tuotteet saadaan samaan, keskitettyyn PIM-hallintajärjestelmään. Silloin tuotesisältöjen päivittäminen ja optimointi eri julkaisualustoihin ja kanaviin on yhtenäistä ja järkevää.

Kun tieto on ajan tasalla, tuotteiden saaminen markkinoille nopeutuu, ylläpito helpottuu ja laatu paranee. Myyntiputkesi vahvistuu ja brändin arvo kasvaa. Ratkaisevaa etua syntyy, kun samat, oikeat tiedot ovat kaikkien käytettävissä, ja päivitykset tulevat voimaan heti kaikissa digitaalisissa kanavissa.

Uudistuksen myötä markkinointi- ja sidosryhmämateriaalit saavuttavat aivan uuden tason.

PIM-järjestelmän valinta

Akeneo on maailman johtava tuotekokemuksen (PXM ja PIM) hallintaratkaisu, jota suosittelemme tuotetiedonhallintaan. Avoimen lähdekoodin Akeneo- järjestelmä antaa erinomaiset valmiudet monipuolisiin variaatioihin eri liiketoiminnoissa. Lue lisää Akeneosta ja PIM-järjestelmän käyttöönotosta.

Olemme integroineet tuotekokemuksen liittyviä digitaalisia palveluita myös muihin markkinoilla oleviin järjestelmiin.

Jos käytössäsi on jo olemassa oleva PIM tai PDM-ratkaisu, voimme auttaa tuotekokemuksen suunnittelussa ja parantamisessa eri julkaisukanaviin.

Hyödynnä myös tuki, ylläpito ja jatkokehitys

Säännölliset ohjausryhmätapaamiset, toiminnan tason seuraaminen ja jatkokehitys pitävät tuotetietojärjestelmän kilpailukykyisenä.

Tarjoamme siihen ylläpitopalveluja, tukipalveluja sekä tietoturva- ja versiopäivityksiä.

Opas PIM-järjestelmän ostajalle

Mitä hyötyjä PIM-ratkaisusta on yrityksellesi? Miksi brändit ja jälleenmyyjät tarvitsevat PIM-ratkaisun?   Vastaukset kaikkiin kysymyksiisi löydät oppaastamme. Voit ladata oppaan syöttämällä sähköpostiosoitteesi tähän.
Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä ja keskustellaan tavoitteistasi!

Yhteys
Marko Kujala

Director, Software Solutions & Business Development


Tampere

Sami Hakimsan

Strategic Partnerships | Business Design | Client Success



Tampere

Toni Pato-Oja

CEO | Entrepreneur | Digital Business
Mediasignal Group

CEO | Entrepreneur | Digital Business
Mediasignal Industrial Oy

Entrepreneur | Digital Business
Mediasignal Communications Oy

Entrepreneur
Mediasignal Nordic AS



Joensuu

Joni Heinonen

Sales Director | ImageBank X DAM



Tampere