ImageBank X
ImageBank X on Mediasignalin kehittämä SaaS-ohjelmistotuote, joka tarjoaa skaalautuvan ja helppokäyttöisen DAM-ratkaisun eli mediapankin erikokoisille organisaatioille. Mediapankki toimii kansainvälisillä markkinoilla niin Pohjoismaissa kuin Yhdysvalloissa.

Tekoäly tarjoaa organisaatioille uusia mahdollisuuksia ratkaista toistuvia arjen haasteita, kuten asiakaspalvelun kuormittumista rutiinikysymyksistä. ImageBank X halusi varmistaa erinomaisen käyttäjäkokemuksen samalla, kun käyttäjämäärät ja kansainvälinen ulottuvuus kasvoivat nopeasti.

Haaste
Miten taata erinomainen tukikokemus kasvun keskellä?
ImageBank X:n tavoitteena on tarjota käyttäjilleen nopeaa ja laadukasta tukea, ajasta tai kielestä riippumatta. Palvelun käyttäjämäärien kasvaessa myös tukipyyntöjen määrät nousivat, jolloin tukitiimi joutui käyttämään paljon aikaa toistuviin kysymyksiin, jotka koskivat lähinnä eri ominaisuuksien käyttöä.
“Meille oli tärkeää, että asiakkaat saavat apua nopeasti, vaikka aikaerojen takia tukitiimi ei olisi heti tavoitettavissa. Lisäksi halusimme vapauttaa tiimimme aikaa haastavampien kysymysten käsittelyyn.”
– Joni Heinonen, Sales Director, ImageBank X
Ratkaisu: AMIE – kellonympäri palveleva tekoälyassistentti
Mediasignal kehitti ImageBankille chatbot-ratkaisun, joka tukee asiakkaita suoraan mediapankin sisällä. Uusi tekoälyassistentti nimettiin AMIEksi (eli Asset Management Intelligent Expert). AMIE toimii saumattomasti osana ImageBankin käyttöliittymää.
“AMIEn käyttöönotto oli meille kevyt ja nopea prosessi. Sen sai liitettyä suoraan meidän olemassa olevaan ympäristöön.”
– Joni Heinonen, Sales Director, ImageBank X
AMIE palvelee käyttäjiä useilla kielillä ja hyödyntää ImageBank X:n omaa tietopankkia, usein kysyttyjä kysymyksiä sekä teknistä dokumentaatiota vastatakseen käyttäjien kysymyksiin. Samalla se kerää dataa esiin tulleista kysymyksistä, jolloin sen tietopohjaa voidaan päivittää jatkuvasti.
“AMIEn kouluttaminen on ollut yllättävän helppoa – se oppii nopeasti ja sisällön hallinta käy suoraan meidän tiimiltä.”
– Joni Heinonen, Sales Director, ImageBank X
Tulokset: Nopeampaa tukea ja vähemmän sähköpostia
AMIE hoitaa nyt suuren osan ImageBank X:n rutiinikysymyksistä automaattisesti, 24/7. Asiakkaan ei tarvitse lähettää sähköpostia tai odottaa vastausta, vaan hän saa tarvitsemansa ohjeet heti omalla kielellään ja suoraan käyttöliittymässä.
Aiemmin yhden kysymyksen käsittelyyn kului henkilöstöltä aikaa keskimäärin 25 minuuttia. Tekoäly assistentin ansiosta ImageBank X:n tukitiimin työaikaa voidaan laskea tällä hetkellä säästyvän 11 työpäivää vuodessa.
“AMIE on parantanut käyttäjäkokemusta selvästi. Tukitiimille on vapautunut aikaa, ja asiakkaat ovat saaneet apua heti ilman odottelua. Lisäksi AMIEn avulla saadaan kerättyä tietoa, mitkä mediapankin ominaisuudet herättävät eniten kysymyksiä.”
– Joni Heinonen, Sales Director, ImageBank X
Tulevaisuudessa AMIEta voi käyttää myös osana hakutoimintoa: käyttäjä voi kysyä esimerkiksi ”kuvat talvikampanjasta” ja AMIE auttaa löytämään oikeat kuvat sisältöihin perustuvien tunnisteiden avulla. Tekoäly voi myös lukea kuvia, ymmärtää niiden sisällön ja tarjota osuvimmat tulokset.
Tutustu tarkemmin räätälöityjen tekoälyratkaisujen tuomiin mahdollisuuksiin:
Kiinnostuitko?
Ota meihin yhteyttä ja keskustellaan tavoitteistasi!
Yhteys
Marko Kujala
