Tiedote: Mediasignal NCC:n konserniviestinnän kumppanina tekemässä vastuullisuudesta läpinäkyvää

Kirjoittaja
Sami Hakimsan
Kategoria
Tiedotteet
Julkaistu
08.05.2020

Mediasignal Group on toiminut vajaan kahden vuoden ajan NCC-konsernin viestintäkumppanina. Yhteistyön tähän saakka mittavin hanke julkistettiin huhtikuun alussa, kun NCC-konsernin Smart Choices -hanke käynnistyi. Sitä on valmisteltu runsaan vuoden ajan, ja sen tavoitteena on tehdä vastuullisuudesta kiinteä osa liiketoimintaa.

NCC:n Smart Choices on konsepti, jonka tarkoituksena on osoittaa, että kestävät ja laadukkaat ratkaisut ovat aina järkevimpiä asiakkaille, käyttäjille ja yhteiskunnalle.

Kunnianhimoiset periaatteet toteutuvat käytännössä

NCC:n Smart Choices -viestintä painottaa vastuullisuuden sosiaalisia, ekologisia ja taloudellisia näkökulmia tuotteiden kautta. Ensimmäiset esimerkit ovat NCC Industry -toimialan asfaltti- ja kiviainestuotteita:

  • NCC Green Asphalt on markkinoiden ympäristöystävällisin ja tilaajan sekä käyttäjien kannalta kestävin asfalttituote.
  • NCC Armour Stone on pengerryskiviaines, joka vähentää rantojen eroosiota.
  • NCC Machine Sand on luonnonhiekkaa vastaavaa murskaamalla tuotettua hiekkaa, jota käyttämällä voidaan vähentää hiekanottoa esimerkiksi pohjavesialueilla.
  • NCC:n Dantonit-nimisen yksikön bentoniittituotteilla estetään maarakentamisen yhteydessä erilaisten vuotojen tapahtuminen altaista tai muista rakenteista.
  • NCC Kielo on konsernin maanottopaikkoja varten kehitetty konsepti, jolla huolehditaan ympäristön luonnonmukaisuudesta käyttövuosina ja niiden jälkeen.

Mediasignal on vastannut NCC Smart Choices -konseptin suunnittelusta, muotoilusta ja sisällöllisen linjan luomisesta yhteistyössä asiakkaan vastuullisuus-, markkinointi- ja viestintäorganisaatioiden kanssa.

– NCC:n tekemä strateginen pohjatyö ja vahva vastuullisuusosaaminen kaikilla markkinoilla oli erinomainen lähtökohta konseptin suunnittelulle ja yhteistyölle, NCC:n asiakkuusvastaava Sami Hakimsan kertoo.

– Smart Choices osoittaa jokapäiväisen työn tärkeyttä. Jokaisella päätöksellä vaikutetaan parempaan maailmaan. Koronakriisi vahvistaa vastuullisen liiketoiminnan tärkeyttä ja asemaa. Jälleenrakentamisen vuosina yhteiskunnan ja yritysten valintojen täytyy olla kestäviä ja pitkäjänteisiä, NCC Suomen viestintäjohtaja Merja Alastalo toteaa.

Lisätietoja:
Sami Hakimsan, Director, Client Solutions, Mediasignal Group, puh. 045 868 0883,

Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC Suomi, puh. 050 316 5887,

Mediasignal Group on Tampereella, Helsingissä ja Joensuussa toimiva yksityinen digiteknologia- ja viestintäyritys, joka tarjoaa monimuotoisia ratkaisuja suomalaisille ja kansainvälisille asiakkaille. Mediasignalissa työskentelee noin 30 liiketoiminnan suunnittelun ja kehittämisen, verkkopalveluiden, ohjelmisto- ja sovelluskehityksen sekä viestinnän ammattilaista.

NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2019 noin 5,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 15 500. Pohjoismaat ovat NCC:n kotimarkkina-aluetta, ja sen toiminta ulottuu koko arvoketjuun aina kiinteistöjen kehittämisestä ja rakentamisesta teollisuuslaitoksiin ja julkisiin rakennuksiin, teihin, maarakennukseen ja muuhun infrastruktuuriin.

Puhutaan lisää.

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä ja keskustellaan tavoitteistasi.

Ota yhteyttä
Sami Hakimsan

Director | Client Solutions | Strategic Communications