Mitä tarkoittaa markkinoinnin automaatio? Pähkinänkuoressa markkinoinnin automaatio auttaa säästämään aikaa käsittelemällä toistuvia markkinointi- ja myyntitehtäviä ennalta määritetyillä säännöillä ja aikatauluilla sekä keräämällä kriittisiä ja hyödyllisiä tietoja keskitettyyn sijaintiin. Näin autat myyntiä tavoittamaan potentiaaliset asiakkaat ja liidit oikeaan aikaan.
Mikä markkinoinnin automaatiojärjestelmä sopisi yrityksellesi? Sopivan markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta vaatii tietoa eri järjestelmien ominaisuuksista ja niiden merkityksestä omalle organisaatiolle. Valinta on syytä tehdä huolella, sillä tarjolla on monia erilaisia hinnoittelumalleja sekä ominaisuuksia. Usein esiin nousevat markkinoinnin automaation jättiläiset, kuten HubSpot ja Marketo, mutta ne eivät kuitenkaan ole aina paras ratkaisu.
Millaisen markkinoinnin automaatiojärjestelmän Mediasignal tarjoaa? Tarjoamme markkinoinnin automaatioon avoimen lähdekoodin Mautic-järjestelmän, joka suoriutuu samoista tai jopa suuremmistakin tehtävistä kuin kaupalliset kilpailijansa. Ratkaisu on suunniteltu kaikenkokoisille yrityksille toimialasta riippumatta. Mauticia käyttää maailmanlaajuisesti jo yli 200 000 organisaatiota.
Mitkä ovat Mauticin keskeiset ominaisuudet? Mautic tarjoaa mm. seuraavia ominaisuuksia:
- Monitorointi ja analytiikka: Seuraa mitä sivustosi kävijät tekevät sivustolla ja mitä he ovat tehneet muualla.
- Liidikohtaiset tiedot: Liidit jaotellaan tuntemattomiin ja tunnettuihin kävijöihin. Tunnetuille kävijöille määritellään enemmän tietoja ja ominaisuuksia sekä automaattisesti että manuaalisesti.
- Liidien pisteytys: Pisteet ovat avainasemassa vahvan markkinoinnin automatisoinnin työnkulussa. Liidi voi saada pisteitä erilaisista toiminnoista, joita hän tekee sivustollasi. Pisteet lisäävät liideille painoarvoa.
- Kampanjat: Kampanjat ovat työnkulkuja, joita käytetään liidien hoitoon myyntisyklin aikana. Kampanjoilla voi olla sekä ajastettuja että ”triggeröitäviä” tapahtumia.
- Sähköpostiviestintä: Sähköpostit ovat yksi tärkeimmistä viestintäkanavista potentiaalisten liidien kanssa. Sähköpostit ovat osa kampanjoita ja työnkulkuja. Mauticissa voit itse valita sähköpostipalveluntarjoajasi.
- Lomakkeet: Lomakkeet ovat ensisijainen keino konvertoida tuntematon kävijä liidiksi.
- Tiedostot: Voit ladata Mauticiin oppaita, whitepapereita, infograafeja tai vaikka videoita, joita tarjoat sivustosi kävijöille.
- Raportit: Järjestelmä kertoo kuinka hyvin markkinointi toimii ja raporteista löydät helposti tiedon tapahtumista. Voit räätälöidä oman dashboardin Mauticin etusivulle tärkeimmistä tapahtumista.
- Integraatiot: Järjestelmässä on laajat integraatiomahdollisuudet eri palveluihin, kuten uutiskirjepalveluihin ja CRM-järjestelmiin.
Ratkaisumme ei myöskään lukitse sinua vuoden sopimuksiin, kuten muut markkinoinnin automaatiojärjestelmät usein tekevät. Lisäksi markkinoinnin automaatiojärjestelmät perustuvat yleensä kontaktimäärän mukaiseen hinnoitteluun, jolloin järjestelmän hintalappu voi pompsahtaa monelle yritykselle liian korkeaksi. Mautic on huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu ilman portaittain nousevia hintoja ja sopii siksi myös pienemmällä budjetilla liikenteessä olevalle yritykselle.
Mauticin käyttöönottoprojekti on kevyt ja nopea sekä se voidaan myös asentaa omalle palvelimelle täysin lokaalisti, jolloin kaikki data on varmassa tallessa omissa tiloissa.
Lue lisää markkinoinnin automaatiosta täältä.