Reilu kauppa viestii eettisten ja luotettavasti valvottujen tuotteiden laajasta käyttömahdollisuudesta
Reilu kauppa
Reilu kauppa on kehittyvissä maissa viljeltävien ja valmistettavien tuotteiden sertifiointijärjestelmä. Olennaista on, että viljelijät saavat työstään elämiseen riittävän korvauksen. Ensimmäinen ja edelleen suurin ja tunnetuin Reilun kaupan tuote on kahvi, mutta nykyään Reilu kauppa sertifioi satoja muitakin Afrikassa, Aasiassa, Latinalaisen Amerikan ja Karibian alueella viljeltyjä tai valmistettuja tuotteita.
Uudistettu palvelukokonaisuus

Suomen Reilu kauppa ry on osa kansainvälistä verkostoa, johon kuuluu Aasian, Afrikan sekä Latinalaisen Amerikan ja Karibian alueen tuottajaverkostot sekä joukko kaikkialla maailmassa toimivia Reilun kaupan järjestöjä. Kattojärjestö on Fairtrade International.
Uusi kokonaisuus palvelee laajasti kuluttajia, yrityksiä sekä elintarviketeollisuuden ammattilaisia viestittämällä eettisten ja luotettavasti valvottujen tuotteiden helposta valinnasta ja laajasta käyttömahdollisuudesta.

Palvelusuunnittelusta verkkopalvelutoteutukseen
Tavoitteena oli suunnitella ja rakentaa nykyaikainen, raikas ja helposti lähestyttävä palvelukokonaisuus, jolla nostetaan esille tunnetun brändin paikallinen rooli osana kansainvälistä tuottajaverkostoa.
Sivuston kerronnan lisäksi palveluun kustomoitiin materiaalitilauksiin keskittyvä verkkokauppa.
Reilun kaupan tunnettu brändi
89 %
suomalaisista tunnistaa Reilun kaupan merkin.
1200+
Reilun kaupan tuotetta myynnissä Suomessa.
Pelasta suklaa
Maailmanlaajuista suklaantuotantoa uhkaa ilmastonmuutos ja kaakaontuottajien huono toimeentulo. Reilu kauppa torjuu ilmastonmuutosta edistämällä ilmasto- ja ympäristöystävällisiä maataloustuotantotapoja.
Mediasignal toteutti Reilulle kaupalle kampanjasivun sekä räätälöidyn kävijätilastodashboardin kampanjatiedon seurantaan.