Verkkopalvelulla konkreettisia parannuksia brändin tunnettuuteen sekä asiakaskokemukseen
Knauf
Knauf Oy on kipsilevyjen sekä muiden rakennustuotteiden valmistukseen ja myyntiin keskittynyt yritys. Knauf Oy on osa Knauf-konsernia, joka on yksi maailman suurimmista kipsilevytoimittajista ja Euroopan johtavista rakennusmateriaalien valmistajista.
Verkkopalvelukumppanuutta jo vuosien ajan

Knaufin verkkopalvelu kattaa laajan valikoiman tietoa kipsilevyistä ja muista rakennustuotteista eri kohderyhmille. Sivustolta löytyy perus tuotetiedon lisäksi esitteitä, hyväksyntiä, asennus- ja huoltoohjeita, tuotekortteja ja BIM-tiedostoja.

Eri kohderyhmät huomioiva kokonaisuus
Knauf on viime vuosien aikana vienyt organisaatiotaan ja palveluitaan entistä vahvemmin asiakkaiden tarpeita tukevaksi.
Sivuston käytettävyys ja rakenteen loogisuus ottivat ison harppauksen eteenpäin kohti parempaa käyttäjäkokemusta. Tähän yhdistettynä uusittu, raikas ilme täydentää mukavasti kokonaisuutta.
Ratkaisukeskeisyys kiteyttää myös uuden verkkopalvelun ytimen: yksittäisistä teknisistä ja sisällöllisistä ominaisuuksista koostuva palvelu halutaan nähdä nimenomaan kokonaisuutena, joka palvelee asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.
Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli parantaa asiakaspalvelua verkossa ja vahvistaa Knauf-brändiä visuaalisen suunnittelun keinoin.
Sisältö ja toteutus skaalautuvat päätelaitteiden mukaan
Toteutimme Knaufille joustavan sivustototeutuksen, jossa selaimen tai päätelaitteen koko määräävät sekä sisällön skaalautumisen, sommittelun että ulkoasun. Responsiivisuus ja erilaiset päätelaitteet huomiova suunnittelu oli lähtökohtana koko projektille.
Sivuston oma aineistopankki helpottamaan työtä
Verkkopalvelun kautta käyttäjä voi helposti ladata itselleen keräilykori-ominaisuuden ansiosta materiaalipaketteja sivuston omaan aineistopankkiin ja lähettää niitä halutessaan sähköpostiin. Tuotekortit, käyttöturvallisuustiedotteet ja esitemateriaali ovat helposti saavutettavissa ja ladattavissa myös suoraan aineistopankista.
Asiakkaan palaute
”Sivustouudistus paransi käyttäjäkokemusta huomattavasti. Selkeä ulkoasu ja sivustorakenne opastavat olennaisen tiedon äärelle entistä nopeammin.”