Globaali Extranet jälleenmyyjille – järjestelmä takuuhuollon ja reklamaatioiden käsittelyyn ja hallintaan
Kesla
Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Keslan A-osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
Tehokas ohjelmisto takuuhuollon tarpeisiin
Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa hallittavuutta, nopeuttaa käsittelyjä ja parantaa asiakaskokemusta.
Järjestelmä on kehitetty ensisijaisesti takuuhuollon hallinnan tarpeisiin, ja sen avulla huoltodokumentaatio on helppo jakaa jälleenmyyjille nopeasti. Samalla eKesla toimii myynnin tiedotusalustana, mikä tukee jälleenmyyjien ja Keslan välistä yhteistyötä.
”Kehitysyhteistyö on sujunut oikein hyvin ja ohjelmiston tukitoiminnot ovat pelanneet sovitun mukaisesti”, kertoo Keslan jälkimarkkinointipäällikkö Reijo Tuononen.
Toimittajareklamaatioprosessin kehittäminen – reklamaatiojärjestelmä mahdollistaa reklamaatioiden tehokkaan käsittelyn
Viimeisin uudistus koski Keslan tarvetta digitalisoida toimittajareklamaatioprosessinsa kokonaisvaltaisesti, ja tämän tarpeen pohjalta kehitimme erillisenä sovelluskehitysprojektina reklamaatiojärjestelmän, joka integroitiin osaksi eKesla-jälleenmyyjäportaalia.
Reklamaatiojärjestelmä mahdollistaa Keslalle toimittajareklamaatioiden luomisen ja käsittelyn tehokkaasti. Prosessi voidaan aloittaa joko jälleenmyyjän kirjaamasta takuureklamaatiosta tai Keslan tuotannon ilmoituksesta. Järjestelmä hakee automaattisesti tiedot reklamaatioraportteihin käyttäen takuuviitteitä tai ostotilaus- ja nimikenumeroita.
Järjestelmä sisältää monipuolisia toimintoja, jotka sujuvoittavat reklamaatioiden hallintaa ja varmistavat tehokkaan yhteistyön sekä viestinnän kaikkien osapuolten välillä. Tämä lyhentää reklamaatioiden käsittelyaikaa, nopeuttaa ongelmien ratkaisua ja vahvistaa asiakastyytyväisyyttä.
Järjestelmä sisältää myös raportointityökaluja, jotka mahdollistavat reklamaatioiden tietojen analysoinnin ja tilastoinnin. Tämä auttaa tunnistamaan keskeiset kehityskohteet ja tekemään faktoihin perustuvia päätöksiä asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Mediasignal sovelluskehityskumppanina
Räätälöity sovelluskehitys tarjoaa yrityksille mahdollisuuden rakentaa erityisesti omiin tarpeisiin suunniteltuja digitaalisia työkaluja, jotka tukevat kasvua ja parantavat asiakaskokemusta. Räätälöity sovelluskehitys on investointi, joka voi parantaa liiketoimintasi kilpailukykyä ja tehokkuutta. Oli kyseessä sitten täysin uuden sovelluksen rakentaminen tai olemassa olevan järjestelmän optimointi, Mediasignal on kumppani, joka tukee yritystäsi joka vaiheessa.