Kirjoittaja
Jussi Salovaara
Kategoria
Blogi
Julkaistu
09.09.2019

Mediasignalin oma sivusto päätettiin uudistaa osana brändiuudistustamme. Halusimme piristää sivustomme visuaalista ilmettä ja esitellä entistä paremmin design-osaamistamme. Sisällöllisesti olemme pyrkineet kertomaan visiostamme ja käytännön toimenpiteistä miten visio saavutetaan. Meidän visiomme on asiakkaan liiketoiminnassa.

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet satoja verkkopalveluita asiakkaillemme kolmella vuosikymmenellä. Silti tämän oman lapsemme saattaminen maailmaan on ollut opettavainen prosessi. Kokemus auttaa meitä jälleen kehittämään asiakasprojektiemme sisällöntuotantoa konsultoivaa puolta.

Omaksi roolikseni tuli saattaa brändityössä muotoiltu visio ja alustava sisältö julkaisukelpoiseksi. Rinnalla kulki designer-kehittäjän suunnittelutyö ja tekninen toteutusprosessi. Vasta valmiiden sivupohjien, sivustorakenteen ja navigaatioiden avulla tekstisisällön viimeistely tuli mahdolliseksi. Tekstin pituus ja muoto pitää saada linjaan visuaalisen ilmeen kanssa. Tarinan on oltava eheä etusivulta erillisille teema -landing pageille.

Vastuuttaminen tällaisessa oto-tehtävässä hankkeessa on ehkä tärkeämpää, ja vaikeampaa, kuin asiakasprojekteissamme. Asiakkaan tahto ohjaa meitä selkeämmin kuin kahdenkymmenen mediasignalilaisen fragmentoitunut mielipideuniversumi. Verkkopalvelu-uudistus on kuitenkin mitä parhain mahdollisuus tiivistää oma visiomme ja kertoa itsestämme ulkopuolisille – toivottavasti uusille asiakkaillemme, mutta yhtälailla rekryehdokkaille sekä omille ystävillemme ja läheisille. ”Mitä te siellä Mediasignalilla oikein teette?” Tätä!

Omat vinkkini sisällöntuotannon sujuvoittamiseen verkkopalveluprojektissa:

1. Ota ajoissa päätöksentekijät mukaan ja anna mahdollisuus vaikuttaa nyt, mutta ei ehkä enää kuukauden päästä.

2. Vastuuta aihepiirit ja niihin liittyvät sisällöt: Se jolle jokin aihe on tärkeä, kirjoittaa siitä mieluusti ja asiantuntevasti.

3. Kuvat jäävät helposti vajaalle huomiolle. Valitse kuvat aiheisiin liittyen ja vältä stock-kuvamaisuutta.

4. Vältä toistoa otsikoissa ja tekstissä – tapahtuu liian helposti.

5. Päätä asioiden esitysjärjestys ja huolehdi linkitysten loogisuudesta, jotta tarina soljuu ja etsijä löytää tiedon.

Ja tässä se meidän babymme on: mediasignal.fi.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä ja keskustellaan tavoitteistasi.

Ota yhteyttä
Jussi Salovaara

Account Manager