Saatu asiakaspalaute vahvistaa valittua kehityssuuntaa
Mediasignal teetti loppukeväästä 2019 rajattuun asiakaskuntaan kohdennetun markkina- ja asiakaskokemustutkimuksen, jonka myötä keskityttiin saamaan puolueeton näkemys asiakastyytyväisyydestä. Lisäksi se antoi valaisevan kuvan mm. palveluprosessin vaiheittaisesta toimivuudesta ja laadusta.
Keväällä teetetty tutkimus kuuluu osaltaan Mediasignalin brändiuudistusohjelmaan. Tutkimus suoritettiin ulkopuolisen tutkimusyhtiön toimesta. Kohdehenkilöt vastasivat tutkimukseen anonyymisti.
Tulokset tukevat strategista linjausta
Mediasignal on tutkimuksen mukaan onnistunut palvelemaan asiakaskuntaansa varsin mallikkaasti. Erityistä tyytyväisyyttä herätti projektien johtaminen ja lopputulos, ammattimainen ongelmanratkaisukyky sekä nopea reagointi vaativiinkin asiakaskyselyihin. Lisäksi positiivisena ja palvelunlaatuun vaikuttavana tekijänä koettiin henkilöstön välittömyys ja ystävällisyys.
Kehitystoiveet olivat myös tervetulleita. Tärkeäksi nousi mm. asiakkaan kanssa yhdessä tehtävä liiketoiminnan suunnittelu ja viestintä. Niin ikään toiveita palveluiden sisällön ja laajuuden kertomiseen kirjattiin parannuslistalle.
”Tutkimuksessa saimme asiakaskunnaltamme arvokasta tietoa meistä ja palvelujemme toimivuudesta, jota hyödynnämme toiminnan kehittämisessä”, kertoo Mediasignalin konsernin toimitusjohtaja Toni Pato-Oja.
Kehitysprosessi jatkuu
Keväällä teetetty tutkimus on osa tutkimussarjaa, joka saa jatkoa myöhemmin tänä vuonna. Se liittyy olennaisesti myös yhtiön liiketoiminnan strategiseen suunnitteluun ja tulevaisuuden kehitystyöhön.